Rupanya Kalau Kita Suka Sedekah Pada Adik Beradik, Hidup Lebih Kaya Raya

Sebenarnya bila adik beradik bergaduh sebenarnya telah hilang rahmat Allah dalam keluarga tu..sebab tu penting jaga hubungan dengan adik beradik.. Kalau kita tengok ada yg adik beradik kita susah sikit..dan Allah bagi kita rezeki lebih..

Bantulah adik beradik kita..sebaik baik sedekah adalah kepada ahli keluarga yg terdekat..kata nabi saw..

Rupanya Kalau Kita Suka Sedekah Pada Adik Beradik, Hidup Lebih Kaya Raya

Saya pernah berbual dengan seorang jutawan di bangi saya x nak tag nama dia.. Nama dia haris… Baru umur 40 lebih.. Tapi kaya raya.. Rumah besar nak mati.. Suka bantu orang.. Banyak bg pendapat dan bantu saya.. Dia kata “Khalil.. Saya dulu agak berkira dengan adik beradik. Walaupun saya kaya..

Tapi bila dah kenal agama sikit2 ni.. Hidup saya berubah banyak.. Saya banyak bantu adik beradik.. Rupa rupanya Allah bagi lagi banyak pada saya bila saya start tak berkira dnegan adik beradik saya.. So khalil kalau ada adik beradik susah bantulah mereka.. Tengok lah Allah bagi rezeki kat u melimpah ruah..”

Terus teringat seorang ustaz kata “salah satu punca hidup kita sempit.. Susah.. Sebab putus hubungan silaturrahim dengan ahli keluarga..” YaAllah.. Takutnya..

Sedih lihat.. Ada adik beradik yg tak bertegur sapa bertaun taun.. Sebenarnya kalau kita pergi minta maaf ngan adik beradik kita walaupun kita tak salah.. Allah akan tinggikan darjat kita.. Tak hina pun orang yg meminta maaf..

Ustaz saya kata “Kita cepat maafkan orang kat dunia ni Allah mudah maafkan kita di akhirat nanti.. ”

YaAllah.. Jadikanlah kami adik beradik yg akan bersama dalam syurga nanti.. YaAlllah.. Rapatkanlah kami hubungan kami adik beradik.. Rahmatilah kami adik beradik.. YaAllah ampunilah dosa adik beradik kami.. Kalau mereka ada buat salah pada kami..Aamiin

2 Responses to "Rupanya Kalau Kita Suka Sedekah Pada Adik Beradik, Hidup Lebih Kaya Raya"


  1. Izin ya admin..:)
    Hanya Ada di DEWALOTTO semua bisa jadi jutawan jadi tunggu apa lagi yukkk...
    ADD WA +855 888765575Terima Kasih admint...:)

    BalasHapus
  2. Kamis ceria, saya hadir diantara kalian semua, saya membawa kabar gembira bahwasanya saya menyediakan promo dan banyak hadiah" menarik yang bisa di menangi anda semua. ayo buruan dilihat dan bergabung, mungkin anda adalah orang yang beruntung untuk memenangkan hadiah" yang sudah kami sediakan.

    situshadiah.net

    atas partisipasi dan kunjungan anda semua saya ucapkan terima kasih, dan saya selalu mendoakan agar anda semua menangan saya selalu mendoakan agar anda semua menang

    BalasHapus

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel